BEHZAT Ç. KAHKAHALARA GÖMÜLDÜ

BEHZAT Ç. KAHKAHALARA GÖMÜLDÜ

“Behzat Ç. Seni Kalbime Gömdüm”ü, Güney Kore filmlerinin “aşırılıklarını anımsadan öyküsü, ironi hissi ve karakterleriyle orijinal bir Türk polisiyesi olarak alaka cazip buldum. Talihsiz Kaza sahnesindeki birden çok sorun dışarısında Serdar Akar’ın sürükleyici bir kurguyla aktardığı öykünün, 90’ların 2. yarısındaki faili bilinmeyen cinayetlerin adresi olarak derin devleti işaret etmesi itibarıyla politik bir yanı da var. Kanun dışı cinayetleri destekleyen istihbaratçıya, Behzat Ç.’nin ayar verdiği oyun alanı/sahne, filmi politik olarak gerçek bir tabana oturtuyor. Ancak, polislerin sorgu odasında yurttaşa tekme tokat girişmesine seyircilerin hep beraber kahkahalarla gülmesi, normal karşılanacak bir vaziyet değil. Zabıta şiddetini “Ee, olacak o kadar” diyen bir tavırla onaylayanların içinin yağını eritecek riskli kahkahalar şunlar. Filmin aleyhine çalışacak bu kahkahalar üst kısmına filmi yapanların bir defa ek olarak düşünmesi gerekiyor.

Jürinin hükümlerini kestirebilmem bir sürü kolay değil şayet bana yönelik ödüllerde ismi geçmesi gerekli olan bir film de Ümit Ünal’ın “Nar”ı. Ünal, oyunlu, sürprizli bir senaryo tarafından, gerilimini ve akıcılığını yitirmeyen bir filme imzasını atmış. İnandırıcı karakterlere sahip meydana gelen film dayanıklı anlatımıyla da uyarı çekiyor. Ülkemiz’deki eşcinsellerin meselelerini ele alma cesaretini gösteren “Zenne”nin de, senaryosundaki ve anlatımındaki basit meselelerine nazaran bir takım dallarda hediye alacağını sanıyorum.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir