Çocuk Yaşta Evlenme Kuran’da Yoktur

Çocuk Yaşta Evlenme Kuran’da Yoktur

Hz. Aişe’nin yaşını uydurma sebep ederek peygamberimize saldıran ve Kuran’da genç yaşta evliliğin özgür meydana geldiğini argüman eden kişilere anımsadılması gerekli olan önce konu, hükümlerin sadece Kuran’dan öğrenileceği ve Kuran’la mutabık olmayan kaynaklara itibar etmemeleri gerektiğidir. Allah, ”Biz kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmadık…” (En’am Suresi, 38) buyurur. Noksanı olmayan Kuran’da, evlenme benzeri mühim tek konunun zamanına da tabiki işaret edilmiştir.

Yetimleri, nikaha erişecekleri çağa civarı deneyin; şayet kendilerinde tek (rüşd) olgunlaşma gördünüz mü, anında onlara mallarını verin…

“yetimin malına, o erginlik çağına erişinceye civarı -o en iyi (şeklin) dışında- yaklaşmayın…”

Ayetleri temkinli okursanız, yetimleri ”nikaha erişecekleri çağa civarı” deneyin diyor. Şayet kendilerinde tek ”yetkinlik” görürseniz onlara mallarını verin diyor. İkinci ayette de yetimin malına, ”o malını muayene edebileceği erginlik yaşına erişinceye civarı” en iyi şeklin dışarısında dokunmayın tecrübe ediyor. Minik tek genç ücret kavramını bilmez. Tasarruf nedir, hesaplı alım satım nedir, parasını hangi meydanda değerlendirirse artırabilir bunları bilemez. Çocuğun eline ücret verirseniz onla beraber ya şeker alır ya çikolata. Buna Bağlı Olarak malını muayene edeceği çağ bedensel değil, zihinsel yetkinlik çağıdır. Benzer biçimde nikaha erişecekleri çağ da, bedensel olgunluğa ulaştıkları ergenlik çağı değil, malını muayene edebileceği, zihinsel olgunluğa ulaştıkları erginlik/gençlik çağıdır.

Mehir, İslam Hukuku’nda erkeğin evlenirken kadına verdiği ücret ya da maldır. Mehir bayanın ailesine değil, doğruca kadına verilir. Yukarıdaki ayetlere yönelik malların sahibine teslim edilme çağı, o bireyin malını muayene edebileceği yaştır. Buna Bağlı Olarak mehir alan bayanın bu malı ya da parayı muayene edebileceği tek yaşta olması gerekir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir