Erken Uyanmak İçin En İyi 9 Yol

Erken Uyanmak İçin En İyi 9 Yol

Vücut saati tıkır tıkır işleyenler, sizlere şapka çıkarıyoruz. Ama çoğumuz geç yatıyoruz erken kalkamıyoruz. “Toplantı 9’da değil de 10.00’da başlasa; önce ders zili 1 saat ardından çalsa ne olurdu”diye yıllardır sızlansak da değişim gösteren tek şey yok. 06.00’da kalkıp 06.30’da haneden çıkmak zorundayız. Ne yapalım? O süre kolay yollar bulalım dedik.

* Yalnızca erken kalkmak yetmez, güne dinamik başlamak gerekli. Çünkü iş bekler, derste uyumak olmaz! O süre erken yatmaya alışacağız. Sözgelimi yatağa gitmeniz gerekli gelen saat amaçlı farklı tek alarm kurun. Güne öyle paydos edin.

* TV başından kalkıp uyumaya gitmeyin. Yatağa girmeden evvelki 2 saati tek birşeyler okuyarak, ateş gibi tek duş alarak, yürüyüşe çıkarak ya da sonrası bugünü planlayarak geçirin. Bu sırada odanızı havalandırın. Mis benzeri tek uyku istiyorsanız bırakın temiz gökyüzü içeri girsin.

* Yatmadan önce içilen çay, kahve uykunun baş düşmanlarından. Hele içki ve sigara sizi aykiri köşeye yatırır, uyutmaz.

* Karnınız acıktıysa hafif tek şeylerin ötesine geçmeyin.

* Bugünü koşarak, ağırlık ve kardiyo çalışarak bitirmeyin. Uykunuz yoksa kendinizi yorun ama o civarı da değil. Onun mahaline doktorunuzla konuşup tek uyku ilacı edinebilirsiniz.

* Suskun ve karanlık tek odada uyumaya çalışın. Zaman içerisinde 1/2 saatten fazla şekerleme yapmayın.

* Uyandığınızda perdeyi açın, kıtır havayı koklayın.

* Alarmı yataktan uzak tek yere konuşlandırın ki onu susturmak amaçlı zorunlu olarak birden çok hamle atın. İşte en ciddi viraja geldiniz. Ertelemeyin! Daha Çok 5 dk uyumanın ne sizlere, ne de çevrenize yararı var. Aksine alarmı duymamaya alışır, mışıl mışıl geç kalırsınız.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir