Kışın Artan Beslenme İsteği Kilo Aldırıyor

Kışın Artan Beslenme İsteği Kilo Aldırıyor

Sivas’ta beslenme ve diyetetik uzmanı Gökyüzü Akkaya Demir, havaların soğumasıyla vücudun yağ dokumasını savunmaya çalışması neticesi yeme talebinin arttığını, bu vaziyetin kilo meselelerine sebep meydana geldiğini ifade etti. Demir, kilo almamak amaçlı meyve sebze tüketiminin kural meydana geldiğini ifade etti.

Medicana Sivas Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Gökyüzü Akkaya Demir, vücudun yağ balansını koruma isteğiyle beraber kış mevsiminde kişilerin karbonhidrat içerir şerbetli tatlı, şekerli yemek ve hamur işlerine yönelimlerinin arttığını, bu vaziyetin kilo meselenine sebep meydana geldiğini ifade etti. Kış soğukları, kapalı ortamlarda fazla zaman geçirilmesi ile beraber grip, ilgisiz algınlığı, bronşit benzeri fazla çok enfeksiyon hastalıklarının görüldüğüne değinen Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Gökyüzü Akkaya Demir, mevsiminde bol meyve ve sebze tüketilmesini, yeteri civarı miktarda mineral ve vitamin alınmasını A, E ve C vitamini tarafından zengin besinlerle bağışıklık sisteminin güçlendirilmesini önerdi. Bu vitaminleri

içerir kabak, lahana, brokoli, pazı, havuç, karnabahar, maydanoz, portakal, mandalina, elma, greyfurt, yeşil yapraklı sebzeler, gün içerisinde 10-15 tane çiğ fındık veya çiğ badem, 2-3 ceviz benzeri besinler tüketilmesini önerdi. Bununla Beraber kış aylarında güneşten yararlanma oranı düştüğü amaçlı D vitamini takviyesinin mühim olduğuna bu yüzden balık tüketiminin mühim olduğuna dikkat çekti. İmkan dahilinde haftada en az 2 gün balık tüketilmesinin gerçek olacağını ifade etti.

Kış aylarında meyve ve sebze tüketiminin ehemmiyetini belirten Demir, gündelik 5-8 porsiyon tüketiminin uyumlu meydana geldiğini, mümkün ise meyvelerin posasıyla ve kıtır tüketilmesi gerektiğini ifade etti. Salataların yemekten anında öncesinde hazırlanmasını, kıtır sıkılmış meyve sularının da bekletilmeden içilmesinin vitamin kaybı olmaması tarafından mühim meydana geldiğini ifade etti. Pırasa, kereviz, ıspanak benzeri sebzeleri sofralardan noksan etmemek gerektiğini izah etti.”Kışın havaların soğumasıyla beraber her biri kapalı ortamlara hapsoluyor. Dolayısı Ile fizyolojik etkinlik azalıyor. Bununla Beraber hanede tv izlerken sıhhatsiz besinlerin kullanımı çoğalıyor. Spor salonunda haftada 3 gün ifade edilecek 35-45 dakikalık egzersiz kış mevsiminde kilo kontrolünü sağlamak amaçlı yararlı olacaktır. Spor salonuna gitmek istemeyenler hanede temel egzersizler uygulayabilirler. Akşamları tv karşısında atıştırmalık meyve, bir avuç civarı kuruyemiş veya leblebi seçim edilebilir.”

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir