Renkli beslenin kış hastalıklarıyla savaşın


Renkli beslenin kış hastalıklarıyla savaşın

Uzm. Dyt. Nilay Keçeci renkleriyle sofralarımızı süsleyen sebze ve meyvelerin faydalarıyla ilgili haber verdi.

Kırmızı sizlere çok yakışacak
Kırmızı nitelik besinler, kış aylarında sağlığın korunması amaçlı mühim sebze ve meyvelerdendir.

Nar: İçerdiği vitamin ve mineraller ile hastalıklara karşın savunan, bul öğün olarak yoğurt ile beraber tüketildiğinde de zayıflamaya destekçi meydana iştirak eden en güzel antioksidanlardandır. Yaşlanma karşıtı narı, salatalarınızda 2 yiyecek kaşığı civarı tüketebilirsiniz.

Kırmızı üzüm: Kanser ve kalp hastalıklarına karşın tüketilmesi tavsiye edilen kırmızı üzüm, kuvvetli bir antioksidandır. Kırmızı üzümü gün içerisinde 1 avuç içi civarı 2 kez tüketmek bağışıklık sisteminin güçlenmesine destekçi olabilir.
Pancar: Bağışıklık sistemini kuvvetli bulundurarak kış mevsiminde hastalıkları önleyen bir besindir. Salatalarda kolay bir şekilde tüketilebilecek pancar, bununla beraber yemeklerin yakınında turşu olarak da tüketilebilir.

Çilek: Antioksidanların en kuvvetlisi çilek, afrodizyak tesiri ile vücuda enerji verir. En az kalorili, tok tutan meyvelerden biridir ve zayıflamaya yardımcıdır. Bağışıklık sistemine ve kronik hastalıklara iyi iştirak eden çilek, ten hastalıklarının rehabilitasyonunda de mühim bir koltuk tutar.

Kırmızıbiber: C vitamini muhtevası dik meydana iştirak eden kırmızıbiber tok muhafazakar ve dik lif ağırlığıyla beden kitle endeksinin tertip etmesine destekçi olabilir. Salata, haşlama ya da ızgara olarak tüketilebilen kırmızıbiber, kış hastalıklarından korunmayı olanağı sağlar.

Yeşil besinlerle canlanın
Yüksek posa, mineral ve vitaminler ile yeşil rengarenk besinler sağlığın dostudur.

Brokoli: Kış aylarının vazgeçilmezi ve zayıflama listelerinin olmazsa olmazı brokoli, içerdiği C vitamini ile vücudu korur. Dik oranda antioksidan içeren ve sindirim sisteminin itinalı çalışmasında birebirdir. Haşlama, ızgara olarak tüketilebilir. Yoğurt ile beraber tüketilmesi vücuda gereken kalsiyumun alınmasında yardımcıdır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir