Şişme Lastik ile ilgili yararlı bilgiler


Şişme Lastik ile ilgili yararlı bilgiler

Şişme lastik hem de inşaat muhendisi meydana gelen mucit Robert Thomson aracılığıyla 10 Aralık 1845´te buluş edildi. Çok geçmeden patentini aldı. İlk tanıtımını yaptığı yaz Mechanics´ Magazine mecmuasında çok şaşkınlık yarattı. O dönemde yaygın olarak kullanılan at arabalarının tekerleklerine yapılacak bu lastikler yardımıyla benzersiz bir suskunluk sağlıyordu. Aynı zamanda istenildiği ölçüde şişirilebilen bu lastikler her şartta kullanılabiliyordu. 1847 senesinde patent haklarını Messers. Whitehurst & Co isminde bir firmaya sattı. Bu şirket lastikleri ticari duruma getirmeye çalıştı. Fakat fiyatın dik olması sebebiyle çok pahalıydılar ve lastiğin tekerleğe montajı amaçlı 70 benzeri dik bir sayıda civata gerekiyordu.Şişme lastikler bu ticari başarısızlığı sebebinden bir zaman ortalarda görünmedi. İrlanda´da bir baytar olarak personel John Boyd Dunlop 1887 senesinde bu lastikler üstünde çalışmaya başladı. 1 yıl benzeri bir zaman süresince bu lastikleri geliştirmeye çalıştı. Erkek Çocuğunun bindiği bisikletin toprak üstünde ne civarı derin seyreder bıraktığını farkeden Dunlop bahçe hortumu faydalanarak bir takım yenilikler inşa etmeye çalıştı. Aile doktorları John Fagan lastikleri su değilde gökyüzü ile doldurmayı denemesini ifade etti. Dunlop bu fikri bisiklet yarışı lastiklerine uyguladı ve patentini aldı. Belfast´taki bisiklet yarışı üreticilerinden biri meydana gelen W. Edin & Co ile imalat anlaşması imzaladılar.Lastiklerin bu ticari başarısı 1899 senesinde Dunlop´un önce fabrikasını kurması amaçlı cesaretlendirdi ve Pneumatic Tyre Co.´yu kurdu. Aradan 1 yıl geçtikten ardından bir spor dergisi aracılığıyla Thomson´ın bundan önce lastikleri amaçlı aldığı patent kamuoyuna duyurulunca Dunlop´un patenti geçersiz duruma düştü. Bu vakanın sonrasında pekçok rakip lastik firması meydana çıktı. İsim değiştiren şirket Dunlop Rubber Company adı altında başarılarını devam ettirdi.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir