Twitter ne sebeple bu civarı kıymetli

Twitter ne sebeple bu civarı kıymetli

GLOBAL yeryüzünde Silikon Vadisi’nden toplumsal basının yüklü olarak kullanıldığı hanelere, dijital dünyadan kocaman medya kuruluşlarının yönetimlerine civarı dün en pek konuşulan konu, Twitter’ın halka açılması kararıydı.
Twitter bu kararı gayet elbette ki bir twit ile duyurdu.
Yılda 1 milyar dolardan az geliri durumda olan Twitter’ın piyasa değerinin 10 milyar dolara yaklaştığı hesaplanıyor.
10 milyar dolar rakamıyla Twitter’ın piyasa değeri New York Times’ın 5 misline yaklaştı.
“Kullanılması hemen hemen çağdaş hayatın bir mecburiyeti haline iştirak eden Twitter, acaba ne türlü ücret kazanıyor?” suali sorulmalı ve bunun için verilecek cevaptan yepyeni basının ücret kazanma süreçlerine bakılmalı.
200 milyon kullanıcısı durumda olan Twitter, kullanıcı sayısı 1 milyarı aşmış Facebook benzeri reklamlardan ücret kazanıyor.
Twitter’ın reklam gelirleri, Facebook’unki civarı fazla yüksek değil, şayet potansiyelinin ondan bir sürü ek olarak kocaman ve kuvvetli meydana geldiği söyleniyor.
Bunun sebebi, Twitter’a verilen reklamlar, kullanıcılarının o anda yaptıklarına ve alaka alanlarına yönelik farklılaştırılabiliyor ve böylelikle bir sürü ek olarak etkili, hedefe kilitlenmiş olarak kullanılabiliyor.
Örnek Olarak, bir futbol karşılaşmayı ya da bir konser “trending topic” olsun, bu konuyla alakalı diyaloğa katılanlara konuya özel reklamlar sunulabiliyor.
Tartışılan konu her halükarda reklamlar ona yönelik değişebiliyor. Dahası, bireyin geçmiş twit’lerinden alaka sahaları ve zevkleri de takip edilebildiğinden kişisel reklamlar da atılabiliyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir